Prirodzene autoritatívna s pozitívnym prístupom

Dlhšiu dobu som sa nevenovala blogovaniu a preto to napravím dnešným článkom. 
 V tomto článku sa dozviete aká som učiteľka. 
Nebudem sa tu vychvaľovať, že patrím medzi top učiteľov a viem všetko o výchove a vzdelávaní detí. To teda nie, mám sa samozrejme čo učiť a netrúfam si povedať že som tá najlepšia učiteľka. 
Snažím sa ale moje deti naučiť a odovzdať im to čo viem. 
Myslím si, že je to predovšetkým o komunikácií učiteľa s dieťaťom. Som učiteľka, ktorá komunikuje s deťmi viacmenej prirodzene ako s dospelými. Boli situácie kedy mi to bolo vytknuté, aby som  komunikovala nežne, láskavo a nie takýmto štýlom. Sú deti a rodičia, ktorým moja komunikácia úplne vyhovuje a na druhej strane sú rodičia, ktorí na mňa pozerajú či dobre počujú. Jasné, na citlivé a senzitívne deti idem s mojim prejavom a komunikáciou pomaly a naozaj sa snažím byť jemná. Práve vďaka môjmu prejavu a štýlu komunikácie som dostávala  ,,výnimočné" deti s ktorými som si vedela dať jediná rady.
Stále sa učím byť trpezlivejšia, chápavejšia a láskavá učiteľka, pretože táto profesia si to naozaj vyžaduje. Som viacmenej prirodzene autoritatívna učiteľka s pozitívnym prístupom, ktorá si nedá skákať po hlave a má s deťmi vytvorené pravidlá, ktoré sa snažíme vzájomne dodržiavať.  
Samozrejme, že som empatická a čokoľvek sa stane dieťaťu v triede tak pomojkám, vezmem na ruky, utriem slzy a pod., ale zásadne to nerobím pri každej príležitosti. 
Snažím sa u detí podporiť zdravé sebavedomie, učiť ich samostatnosti, zlepšovať ich schopnosti a navyše v ne viac veriť. 
Som učiteľkou piaty školský rok a nemenila by som za nič na svete. 
Zbožňujem mojich šiestich chlapcov (moji malí vedúci), štyri grácie (tak ich volám) a moje kolegyne!





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Silvester 2018

Netradične modrá